Innehåll

Hantverksgruppen

Vi är ett femtontal i gruppen som träffas varje onsdag i bageriet på museet, där vi inspireras att göra olika alster. Vi söker idéer till attraktiva och kvalitativa produkter, som kan tilltala våra köpare. Intäkterna tillfaller oavkortat föreningen. Broderade väskor och kassar, klädsamma mössor och hattar, miljövänliga kassar, varma vantar, sjalar, muddar och sockor är några av våra produkter. Vi kan även ta upp beställningar på produkter direkt efter kundens önskemål, men endast efter överenskommelse med gruppansvarig.

I år har vi sålt våra handarbeten på Elfviksgårdsdagen, Julmarknaden och framförallt på föreningens traditionella Höstmarknad i S:ta Annagården, men vår produktion finns alltid i Museibutiken.

Gruppansvarig: Eva Häger.

I gruppen ingår: Agneta Alberts, Christina Ademyr, Ragna Bergström, Birgit Heineroth, Margareta Hjelmstedt, Eva Häger, Maud Lilja, Barbro Liljequist, Ingrid Lomfelt, Katrin Morten, Ansa Nordzell, Tiia Severin, Ulla Strömberg, Eva Svensson, Ulla Tolhammar och Ulla Wiklund.

Höstmarknaden är föreningens största evenemang, där det serveras kaffe med hembakat bröd, gruppens egna handarbeten och gamla vita handarbeten finns till försäljning, vidare finns lotterier med fina priser, tombola med vinster skänkta från företagare på Lidingö, bokbord och en mycket eftertraktad loppis. Den dagen samlas de flesta aktiva i föreningen för att hjälpa till.

Tag del av ett stort utbud av våra produkter via följande länk:

Hantverksgruppen_Lidingö Museum mappen